2017. 01. 07.
Utazás a holtpont felé (jan. 7-8.) + The Rest of 2016 vol. 2.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Utazás a holtpont felé (jan. 7-8.) + The Rest of 2016 vol. 2.

 

 

 

 

 

 

SZOMBAT, JANUÁR 7.:
EGY SVINDLERNÉL...

0
...csak az jobb, ha egy sincs a közeledben.

Ajánlott:
Az M2 / Petőfi TV-n
Stephen Frears rendezésében 01:10-kor megláthatjuk milyen is a Svindlerek családja, azaz amikor anyáról fiúra száll a bűnözői lét: a mama lóversenytartozások behajtásával foglalkozik, gyereke kisstílű szélhámos és hát a barátnője sem épp tisztességes úton keresi a betevőt. Eme három érdekes, bár semmiképp nem szimpatikus karakter találkozása magában hordozza egy kiadós robbanás esélyét, és valóban: a két nő az első alkalomtól kezdve utálja egymást, a srác pedig (aki épp próbálna talpra állni egy lebukás után) kettejük között próbál egyensúlyozni ami már csak azért is nehéz mert a csaja rá akarja venni hogy nagyobb tételekkel játsszon – ugyanakkor nincs kizárva az sem hogy ez az ötlete is csak egy csőbehúzás a részéről, neki ugyanis van egy nagy előnye amivel mindig megúszhatja a balhékat, a szépsége amit már eddig is rendszeresen (ki)használt. A blogban majdnem napra pontosan két évvel ezelőtt szereplő Játékos végzethez hasonlóan itt sem (csak) az átverés megvalósítása a lényeg, annál inkább a mögöttes játszmák, ergo nem sima thriller vagy krimi, sokkal inkább noir-ba oltott családi dráma. Anjelica Huston kiváló a munkája révén fenyegetett, de kemény anyaként (aki nem mellesleg gyanúsan féltékeny fia barátnőjére) ahogy John Cusack is remekel mint tékozló fiú, Annette Bening pedig már itt bizonyította (az Oscar-bizottság előtt mindenképp) azt a tehetséget amit végül az Amerikai szépséggel a világ is észrevett (bár mindez talán vetkőzés nélkül is működött volna, de hát halivúdban ez kötelező, ja és a House of Games-hez még J. T. Walsh is fűzi egy kicsit).

Talán érdemes:
Itt az HBO2-re érkezik az Utolsó öt év amiért csak akkor érdemes fennmaradni éjjel kettőig ha bírjuk a zenét meg a romantikázást, ugyanis mindkettőből kapunk rendesen, ráadásul a lavsztori a két résztvevő dalain keresztül játszódik le, a nagy újítás az hogy a színésznő lány a kezdetektől megy a vége felé, az íróként „dolgozó” fiú pedig pont fordítva, a kulcs,-és találkozási pont a lánykérés. A Tánckarhoz hasonlóan ezt is színdarabból adaptálták de ez még annál is kevésbé sikerült, ugyanazért: egyszerűen túl sokat van jelen a gerlepár éneke (rajtuk kívül senki nem jut mikrofonközelbe), emellett a megismerkedésük pontos körülményeit sem tudjuk meg (a srác első „bejelentkezése” már az ágyból, az első közös éjszakán történik). Nem tudom hogy mindez az eredeti musicalben is így volt-e, csak remélni tudom hogy nem mert itt nem működik, ahogy a dalok többsége sem marad meg az emlékezetünkben. Amúgy mi történt a kétezres években hogy azóta sorra gyártják a depresszív zenés darabokat? Az én gyerekkoromban a musical még vidám családi szórakozás volt... A kései-korai műsoroknál maradva egy tényleg csak talán talánérdemesség a Film+2-őn. Pamela Anderson a Barb Wire óta próbálja színesíteni a róla kialakult képet (=Baywatch-csöcsök amiket Tommy Lee fogdos egy házivideóban), de ez az Egy szőkénél jobb a kettővel sem sikerül neki, hiába nyúlt bele a producerkedésbe meg válogatta maga mellé (az amúgy alapból NEM szőke) Denise Richards-t. Bár a Blonde and Blonder címével (és története egyes részeivel) a Dumb & Dumberre utal, az első ami eszébe jut róla a nézőnek hogy az Old & Older sokkal jobban fedné a tartalmat mivel nincs szomorúbb és szánalmasabb mint mikor negyvenesnek kinéző nők erőltetik magukat huszonéveseknek való helyzetekbe és ruhákba (OK, Richards-ban kevesebb a műanyag, de akkor is). A felállás annyi hogy a két butaszőkét összekeverik a rájuk hasonlító bérgyilkosokkal, a rendőrök pedig zseniknek könyvelik el őket az alapján ahogy a maguk logikája szerint kezelik mindezt. Ismerős? Igen, már Terence Hill és Bud Spencer is csinált hasonlót csak az hatásos és vicces volt, ez viszont amilyen erősen próbál humorizálni a szőkékhez ragadt közhelyeken, annál büdösebb lesz: az ilyenek után szoktak TWERK slutwalkelni a feministák, és kivételesen egyet is értek velük. Először 13:35-kor adják de aki lemarad róla (ami valószínű mert én is csak este fogom kirakni az ajánlót) az éjjel három előtt öt perccel esetleg felveheti.

Év filmje 2016 vol. 1.:
...mert tavaly akár a Blonde & Blonder is befért volna ide:
Supernaturalmovies – Rég láttunk ilyen pocsék magyar filmet!: „Méltó kihívója az Álom.net-nek.” – Anno az is az Év filmje volt, ha jól emlékszem.
k – Hétköznapi lelki terror – Az év filmje? – Mármint nálatok, kritikusoknál? Simán :))))
c:c – A The Grand Tour lesz a világ legjobb autós műsora. Majd egyszer – Szerintem meg már most az Év...sorozata :DDD
Az Érkezés és A fegyvertelen katona is az év filmje lehet: „Az Amerikai Filmintézet éves listája alapján el lehet kezdeni az Oscar-tippelgetést is.” – Ajjaj, kezdhetünk félni :SSS
kritika – Szar emberek a Paradicsomban: „A Bigger Splash szexi és nyomasztó film drogokkal, testi vággyal és lelki nyomorúsággal.” – Annyira Év filmje volt hogy jövő héten talán még én is írni fogok róla. Vagy nem.
Kritika – Sose láttunk még ilyen szexi űrhajópornót: „A Halálos iramban-filmek rendezője még látványosabbá tette a Star Treket, és elintézte azt is, hogy tűkön ülve várjuk majd a folytatást.” – ...ahogy az az Év filmjétől el is várható. Vagy nem, mert:
Mégsem vonzó az űrhajópornó: „Amerikában és nálunk sem özönlöttek a nézők az új Star Trek-filmre. A Jégkorszak hasalt egyet.”MUHAHA, AZT REMÉLEM IS De borzasztó, pedig a kritikusok erről is megmondták hogy milyen jó...
fedor – Újra moziban a Veszettek: „A Veszettek egy méltatlanul elhallgatott film, de szerencsére februárban újra moziba kerül.” – Ja, addig nézetitek velünk amíg nem lesz az Év filmje idén is és emellé nem produkál valami bevételt is, ha meg nem, már arra is megvan a bűnbak a posztoló szerint:

rnz 2016.01.16. 17:08:33
Nyilván a fidesz miatt nem nézte meg senki ezt a filmet, nem azért mert szar. Nyilván. -.-

Az év legjobb filmje csendben kúszott be a magyar mozikba – Természetesen ez az Év filmje is próbálja bujtogatni a befolyásolhatóbbakat egy jó kis ARAB magyar tavaszra-őszre: „Arról is beszél, hogy az elnyomás és terror nem csak úgy nézhet ki, ahogy George Orwell lefestette az 1984-ben (...), hanem lehet olyan alattomos is, hogy a felszínen egy kedélyes világot hazudik – mint a mi legvidámabb barakkunkban. Ettől még azonban tudnunk kell (...), hol bújik meg a gonosz, amit ha elpusztítani nem is mindig sikerül, de legalább magára lehet hagyni.” – Értjük, értjük ^^
Sorban maradunk le az év legjobb filmjeiről: „Vannak filmek, amiket év végén rendszeresen a legjobbak között fognak emlegetni a kritikusok. És vannak azok, amik nem jutnak el hozzánk. Sajnos van közös halmaz.” – Bizony sajnos, de szerencsére van már aki tovább lát az orránál:

Sia 2016.08.02 11:15:01
Szörnyű, hogy lemaradunk még több hollywoodi szarról, amikor amúgy is cak hollywoodi szar folyik a magyar mozikból. Bemész bármelyik multiplexbe, nagyítóval kell keresni olyan filmet, ami nem amerikai vagy amerikai koprodukciós. És a nagy része totál gagyi szar, amit semmi mással nem tudnak eladni, csak a "nagy" hollywoodi nevekkel a stáblistán. Annyi jó film készül világszerte, fel nem tudom fogni, miért Hollywood a jóisten a filmkészítésben. Legalább lenne valami balansz, mondjuk a vetítések 40%-a lehetne MÁS külföldi film. És nem igaz, hogy nem lehetne eladni. El lehetne, megszoknák az emberek, hogy nem csak Amerikában létezik filmgyártás. Ezerszer előbb megnézném Chow filmjét, mint akármelyilk hollywoodi sablonszart a listáról.


VASÁRNAP, JANUÁR 8.:
A HORGÁSZ ÉS AZ Ő APÓCÁJA

0
Nem az aranyhalat fogták ki, hanem az áprilisit.

Ajánlott:
Az M3-on
egy ritkán adott francia vígjáték 19:25-től Bourvil fő,- és Luis de Funes mellékszereplésével az egyszeri embernek Az Ő halacskái kifogása iránti rajongásáról. Émile Dupuy annyira rabja ennek a szenvedélynek hogy egy alkalommal a kelleténél mélyebben nyúl a családi kasszába – végülis a tiszta ruháknál és az ezt előállító mosógépnél tényleg fontosabb egy profi pecabot vagy az hogy a gyerekével egy gazdag fickó birtokán horgásszanak. Pechjére egy rendőr (Funes) kiszúrja és jelenti őket a tulajnak aki a férj nagynénjének szeretője. A helyzetet még tovább csavarja hogy a birtokos (aki házasember és ezért érdekelt a dolgok elsimításában) meghívja őket egy családi kajálásra. Sejthetően a nők-feleségek előtti egyre szélesebb spektrumú falazás adja eme vaudeville legfőbb alapját: a füllentésből szép lassan hazugság lesz ami egyre növő hólabdaként temeti maga alá hősünket, pedig lehet hogy egyszerűbb lett volna már az elején megmondani az igazat.

Talán érdemes:
ATV, 23:05 – Dés László már többször is volt ilyen-olyan apropókból, de a 2014-es életműösszegzése mintha kimaradt volna. Nos, erre a Nagy Utazásra szerencsére nem csak Presser Gábort hívják meg hanem mindenki mást is akihez a zeneszerzőnek köze volt és ilyenkor jó belegondolni hogy nem csak a ripacsoké a világ meg hogy mennyi remek dalt köszönhetünk egy (a mai STÁRokhoz képest mindenképp) háttérembernek mint Dés, aki könnyedén mozog a stílusok között: jazz, sanzon, filmzene, musical, mindenben otthon van de sehol sem tolja magát igazán előre, viszont a dallamairól egyből felismerjük akár színészeknek (Básti, Cserhalmi, Kulka, Udvaros) írt dolgai, akár a poposabb kitérői vannak terítéken (amik közül a Dzsungel könyve a jobbik), de persze a „rétegmuzsika” sincs elfelejtve Snétberger Ferencnek hála (és csak azért réteg, mert itthon a minőségre kevesen kíváncsiak ha nincs eléggé megcukrozva).

Nem érdemes:
Retekklubb, háromnegyed kilenc
– A 2015-ös Holtpont a kilencvenes évek kevés ma is működő akciózásainak remake-je (még emlegettem is nemrég), ergo ezt tényleg tök felesleges volt újrázni, nem is tesznek hozzá semmit: mellékállásban bűnözéssel foglalkozó tökös sportolók közé beépül egy szövetségi ügynök hogy leleplezze őket, de bármennyire is próbál ellenállni, maga is a bandavezér dumája hatása alá kerül. Luke Bracey nagyjából hozza azt amit Keanu Reeves az eredetiben (nincs nehéz dolga), azonban Edgar Ramirez nyomába se ér Patrick Swayze összetett gonoszának még úgy se hogy itt az eredeti thrillseeker motiváció helyére próbáltak valami robinhúdos-ökotudatos meggyőződést beszuszakolni. Profi kamerakezelés, pörgős zene, csak épp az egész teljesen üres, lélektelen és fölösleges.

Remake rovat:
...mert 2016 az újramelegítések éve volt:
Movietank – Élőszereplős Pokémon-produkció készül: „Nem vicc. Lesz Detective Pikachu-film, és már rendező is van.”„Rendező”, LOL! „RENDEZŐ”! Öt perce ezen röhögök!
Egész estés rajzfilmet kapnak a törpök – ...és nem csak a gyerekek, de a kamaszok emlékei sincsenek biztonságban:
c:c – Visszatérhet Beavis és Butt-Head: „Talán nem is rajzfilmben, hanem élő szereplőkkel.” – Kellett már ez is :SSS
Újabb nagy név csatlakozott az Alienhez: „Előzetes viszont még mindig nincs az új filmhez, de legalább pár képet már kiraktak a netre.” – Nem is tudom honnan ismerős mindez. Ja de, a Star Wars-nál is ez volt a menetrend. Persze nem csak filmlegendák tértek vissza a Tisza-forráshoz:
Jean-Michel Jarre lezárja az Oxgen-trilógiát – Hát inkább azt zárja le minthogy nekünk zárják el a Zokszigént, LOL!44 négy
Az új Batman-film nagyobbat dobna, mint eddig bármelyik: „Ben Affleck elárulta a következő önálló Batman-film tervezett címét, de ennél azért izgalmasabb dolgokat is lehet már tudni a történetről.” – Például azt, hogy LESZA ilyenkor sajnálom hogy ezt csak hétfőn lehet :((( A tavalyi év legnagyobb hullagyalázásai egyébként pont azok voltak amiket a legerőszakosabban próbáltak a jónép torkán lenyomni:
Soha ennyire nem volt vad a vadnyugat: „Kijött az új előzetes A hét mesterlövész remake-jéhez, ami inkább tűnik vicces akciófilmnek, mint westernnek.” – Bevallom én sokáig nem értettem ezeket a gender,-meg race swap-eket, de aztán a Nap kommentje mindent tisztába tett nekem:

peti papagáj 2016.07.19 09:23:22
Lehet, hogy DW itt fehérembert alakít, és nem a karakter, hanem csak a színész teljesen figyelmen kívül hagyható tulajdonsága a négerség.

smoking – Még az eredetinél is jobb az új Szellemirtók – Igen, tudjuk, meg a Hét mesterlövészből is innentől az újat KELL szeretnünk és egyáltalán, milyen dolog hogy a közönség még mindig jobbnak tart egy harmincéves vígjátékot mint azt amiről a kritikusok is megmondták hogy az Év filmje. A legnagyobb vicc hogy szegények még mindig nem értik hogy minél jobban nyomatják ezt a szeretnetek KELL-dumát, annál messzebb kerüli el az egyszeri néző (ezt is, meg a többi ilyen gender,-és polkorrekt baromságot is). Ennél már csak az nagyobb poén amikor ugyanezen (férfi!)kritikusok egyetlen női fenék láttán egyből full megnyomják a feminista pánikgombot azon a site-on ahol egy hírre húsz villantás jut:
Megan Fox elérte az abszolút mélypontot: „A Tini nindzsa teknőcök 2 simán lehetne egy aranyos, látványos, izgalmas mesefilm, de helyette csak egy buta, lelketlen semmi, amiben egyedül az animált szereplők tudnak színészkedni.”Év kommentje-candidate:

shitgun 2016.07.03 00:06:26
Az isten áldjon már meg bennetek ott az indexnél, felejtsétek el végre ezt a kurva unalmas szexista szöveget. Attól, hogy lenge öltözetű csajok vannak egy filmben, még nem lesz szexista, értelme sincs sok ennek a kifejezésnek, píszí baromság a kurvaéletbe, a hetero férfiak szívesen nézik a csinos csajokat, ez egy kibaszott evolúciós kódolás, hiába ajvékoltok, nincs ezzel baj. Külön hányás, hogy az index blogjai a barnacsajoktól kezdve a commentig, meg a komplett velvet csurig vannak (fél)pucér picsákkal, bezzeg ha egy filmben van egy tapadós ruhás csaj, akkor az szexizmus, anyátok 'csája télleg.

VISZLÁT HÉTFŐN!

Kulcsszavak: rest of, 2016

bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés