2012. 01. 15.
Minek az éve volt 2011?
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
MINEK AZ ÉVE VOLT 2011?

2011 A NEMTECCIK ÉVE VOLT: egy közepesen gyenge gerillamarketinggel megtámogatott, látszólag lázító tartalmú klip hatására kiderült, hogy a “hatalommal szembenállók” (LOL!) még azoknál is cikibbek, akik ellen felemelik a hangjukat. És még ennél is volt lejjebb, amikor szegény, jobb napokat megért Dopeman is ugyanerre a szekérre akart felkapaszkodni, egy “Nagy Vihart” (LOL!) kavart katyvasz-számmal, félig saját vaker, félig Magyarország himnusza, a zene az viszont masszívan egy még nála is komolytalanabb rapcsapattól, az Insane Clown Posse-tól van. Fucking politics, how do they work?! A sort a valamikor (úgy öt-hét éve) még ígéretes Bëlga zárja, akik az újabb meg újabb leminősítések hatására megírták saját bóvli-számukat, ami sajnos olyan is. Mindeközben az originál nemteccik már nem is tudom hánymilliónál tart, mi meg közben elfeledkezünk arról hogy a seksz,-és szabadság-szimbólumnak kikiáltott Karsay Dorottya már most úgy néz ki, mint egyes éltesebb tyúkanyukák. Anno az összes hírmagyarázásból kimaradt a nemteccik (igen, direkt), de most bepótolom:

Nem tetszik a rendszer: Hatalmas tüntetést elhallgatni nem menő: "A kormánypárti média elhallgat, a kormány elhazudik egy történelmi tüntetést." - Sajátmagunkat hatalmasnak és történelminek nevezni, na az meg aztán végképp nem menő, mert:

egerészölyv   2011.10.25. 09:46:18
Tegnap még azt hazudtátok, százezren voltunk (én is ott voltam), sőt, a "százezredik" tüntetőt meg is szólaltattátok...


Nem lenne persze hír szürrealista kommentek nélkül:

DillingerEscapePlan   2011.10.25. 10:27:26
Azt vettem észre, nem tudom figyeltétek-e, hogy a színpad mögött úgy 4-5ezer méterre (tehát a tömeg közepe felé), annyira összetorlódtak az emberek, hogy az őket felépítő atommagok elkezdték befogni a szabad elektronokat, ezáltal neutronban gazdagabb atommagok keletkeznek. Ahogy az atommagokban egyre több neutron keletkezett, ezek kötési energiája negatív lett, így ?>~1015 kg/m^(3) sűrűségnél egy kevés magot, elektront, és nagy mennyiségű szabad neutront tartalmazó degenerált gáz jött létre, tehát gyakorlatilag néhány pillanatra egy neutroncsillag születésének lehettünk szemtanúi. Kérem azokat akik esetleg fényképet készítettek az eseményről, posztolják fel a négymilliárdan a sajtószabadságért facebook oldalára.


…és a végére a lényeg:

stikasz_1   2011.10.25. 11:10:28
Az én lukas kétfilléresem: kicsit zavar, amikor olyan emberek győzködnek a nagy igazságokról, akik kellemes jólétben nőttek fel, egyetem után CEU meg hasonlók, telnek az évek, sose dolgoztak úgy, hogy az valóban tétre (megélhetésre) ment, viszont nagyon okosak. Karsay Dorottya méltán híres vaccpaör videója óta szép karriert futott be, de bennem továbbra is ott motoszkál a kérdés, hogy szükség van-e egy újabb politikusgenerációra aki egész életében soha nem próbált csak úgy simán megélni, hanem ehelyett mindig fontos "közösségi munkát végzett"? Ld. a fideszesek, a kiszesekből lett párttitkárok, hasonlók. Számomra nem hiteles, hogy egy olyan ember beszél az országot meghatározó sorskérdésekről, akinek tevékenysége az Amnesty International-ben meg hasonló mozgalmakban való játszadozásban merül ki. Engem konkrétan öt percig tud bosszantani az, hogy mit ad le a híradó és mit nem egy tüntetésről, mert egyébként azon kell jártassam az agyam, az ötletszerűen változtatgatott adótörvények mit fognak jelenteni a számomra. Az országból elmenés kérdése alapvetően nem arról szól, hogy hány százalékos a sajtószabadság, hanem gazdasági ügy. Szóval nem örülnék, ha az én kormánykritikámat összemosnák azzal, hogy azért nem jó a rendszer, mert hogy nem védik kellően a diszkóból kivezetett romák jogait. És ebből a szempontból ez az egész társulat nagyon nem egységes. Az biztos, hogy a díszhippik számomra nem jelentenek semmilyen alternatívát.

2011 A FÉRFIATLAN FÉRFIAK ÉVE VOLT, nem csak a feminista vonal erősödése miatt. Valamikor régen a férfi példát mutatott és családfenntartott. Valamikor régen az írók, közszereplők, színészek példaképnek számítottak. Ezt az idejétmúlt szokást dobták a sutba korunk hősei, van aki még 2010-zel kezdődően, hogy kutyakomédiáikon sírva vigadjon a magyar. Van akiről kiderült hogy éhezik, ezért elment szalámit lopni (nota bene: erre még a valóban éhező nyugdíjasok se vetemednének,, mondjuk ők dolgoztak is, és nem csak a médiában). A másik adósságból adósságba megy, az Index pedig többrészes videón követi a valamikor KULTnak és MENŐnek számító óriási író Óriási Szenvedéseit. Mégis, a dobogó első helyezése Stohl Andrásé, aki a balesete után kért egy cigit a frissen elcsapott autó vezetőjétől, majd a feleségével vitette el magát. Ebből is következik, hogy 2011 AZ ITTAS VEZETÉS ÉVE VOLT, és ezzel együtt a baleseteké is. Bár Ryan Dunn kurva szánalmas halála kétségtelenül nagyobb hírverést kapott, azért kis hazánk érdemei sem elvitathatóak: a pálinkafőzéssel együtt emelkedett az ittasan okozott balesetek száma is, és tökösen, magyarosan megmutattuk, hogy nem kell feltétlenül celebnek lenni ahhoz hogy valaki party hardoljon és magával vigye a buliba azt is aki esetleg nem ivott és nem is akart meghalni. Bár stohl andrás mindent megtett, de lecsúszott róla: ha díjakat osztanánk, akkor biztosan az az utolsó féreg rohadék kapná az első helyet, aki nemkicsit piásan beszállt a szlovák rendszámú luxuskocsijába, megölt négy embert, majd utána volt pofája fellebbezni. 2011 A PÁLINKA ÉVE VOLT, és ez nem jó, egyáltalán nem. Nem azért, mert a kormányilag engedélyezett szeszfőzés nélkül is élenjárunk az alkoholizmusban meg az öngyilkosságban, hanem az úgynevezett kulturális (LOL!) velejárók miatt, amik esetünkben leginkább a fosabbnál fosabb dalokban manifesztálódtak. De kezdjük inkább azzal, hogy az eddig is tök természetes ivászatot immár fő reklámsávban nyomatják, mintha valami kurva nagy poén volna hogy mindenki házi meg nem házi kotyvalékokkal károsítja magát. Ott volt az a sokat nyomatott pálinkatúra a 4-6-os villamos vonalán (csak gondolj bele: a tömegközlekedés és az alkoholfogyasztás népszerűsítése, miközben már az Index videója szerint is kultusza van az ittas biciklizésnek, és Huszár Zsolt baleseténél is illedelmesen hallgatják agyon a tényt, hogy olyan vélemények is elhangzottak, melyek szerint ivott, és úgy tekert ki a villamos elé). De mondom, amíg nem engem basz el egy mocsadék részeg geci, addig aszondom, éljen a természetes kiválasztódás (én ugyanis egy sör után max. taxiba vagy BKV-re ülök, és nem kezdek el vezetni), lépjünk tovább és vegyük sorra a fő problémát, az undorítóbbnál undorítóbb zenéket, amiket kitermelt ez az új alkesz-divat. A szánalom eme legaljának futottak még-kategóriáját a pár éve még az a (Bëlgához hasonlóan) ígéretesen egyensúlyozó paródiacsapat jelenti, akik (a Bëlgához hasonlóan) kicsit későn, de annál szánalmasabban próbáltak up-to-date-ek lenni egy, az autóvezetés közbeni vodkázást jópofának beállító klippel. Nagyon faszák és tökösek vagytok srácok, Ciarán Tobin üdvözletét küldi nektek, de mindez csak a harmadik helyre elég errefelé. Megelőzi őket cikiségben Geszti Péter új projektjének, a Gringó Sztárnak egy sajnos nem túl eredeti száma. A Pálinka Sunrise ugyanannak a tünete, ami a Nemzeti Vágta: az ARC pimaszkodásait és jelkép-átértelmezéseit fokozatosan felváltotta a tricolor, a huszárruha meg a többi. A Gringó Sztár dalait ezerrel nyomja a hol MR2, hol Petőfi rádió (a Rapülők ellen üvöltve tiltakoznának a bölcsészek, ezt még éppenhogy benyelik).

A zene nekem is tetszik , de a klipp olyan jól? tükrözi magyarországot.A simson , az okádás meg azok a csöves fószerek.Sajna ezek tényleg mi vagyunk...
kovad007 2 hónappal ezelőtt 20


A legvisszataszítóbb mégsem ez, hanem az, hogy a tíz-húsz éve a giccs, a sírvavigadós mulatós zenét leghangosabban kritizáló alternatív vonal is erőszakot tesz magán (és milyen meglepő, nekik is egy külföldi számhoz, Bregovic Bubamarájához kellett hozzányúlniuk). Igen, a Budapest Bár pokoli, sátáni daláról, a Szilvafácskáról beszélek. Ki lehetne emelni a klip minden kockáját és hangját, a hamis szocreál áthallásokat, hogy mennyire hazug egy ezer éve lefutott szerb dalt magyarítani és hogy mindez mennyire ellentétes mindazzal amit valaha képviselt a HS7 vagy a Kispál vagy bármelyik zenész aki benne alázza magát (a Quimby nem, az mindig is ez a részegen önsajnálva ordítós vonal volt), ki lehetne erre hegyezni a kritikát, de nem fogom. Inkább figyelembe veszem hogy egy újszülött Kispál-rajongónak minden infó új, ergo nem is idézem fel a régi interjúkat ahol a kőkemény rockerek lakodalmaskodásait kritizálta a ma már Kossuth-díjas zenész, csak két dalszöveget idéznék, íme az első: “Jaj nemzedékem, olyan jó hogy boldogulni látlak, sikerüljön minden, mint a Pataki Attilának” (Lovasi András: Aki szeretne...). A második akár a 2011-es év mottója is lehetne, valóságsóstól, fesztiválostul:
“És egy leszedált ország tapsolgat a szarnak
Boldogan élnek, amíg csak meg nem halnak”

(Kispál és a Borz: Hang és fény)

De elég a gyűlöletből, szívünket járja át a zene, mert hát  2011 A MAGYAR KÖNNYŰZENE ÉVE VOLT: soha ennyire nem ajnároztak még ennyire gyenge produktumokat, a szánalmas ilyen-olyan sznob irányzatoktól egész a zseniálisnak bélyegzett Mizu-ig, amit boldog-boldogtalan feldolgozott azért az öt percnyi hírnévért amit az MR2-őn való szereplés jelent, komolyan nem értem SP-t miért nem dolgoznak fel ezek a feltörekvő alterzenekarok. Túl egyszerű volna Fluort és SP-t rugdosni, úgyhogy maradjunk annyiban hogy csak igényt elégítenek ki, és hogy minden generációnak a maga szemete a legjobb, majd folytassuk azzal hogy a húsz-harminc évvel ezelőtti zenék most élik reneszánszukat, és nyugodjunk meg: szerencsére mi már nem leszünk életben akkor amikor SP és Fluor comeback-turnéra indul.

spontan 2011.08.24. 11:12:57
Jó ez a Mizu szám, mert gyorsan ki lehet szűrni vele a primitív embereket, akiknek tetszik.


2011 A TROLL ÉVE VOLT, és a troll sikerét a cenzúra vasöklén lehet a legjobban lemérni. Ez esetben totális sikerről beszélhetünk, legyen szó a Velvet kommentjeinek teljes törlődéséről, az Index Polidili zárttá tevéséről vagy a fake Semjén-twitter követőinek behívásáról. A siker tehát kontraproduktív, successful troll a saját kardjába dől, mert szép lassan megvonják tőle a kommentfelületet. Persze nem volna troll a troll, ha még itt is megmondaná a frankót, ezúttal például a R.I.P. Velvet kommentszekciója című blogbejegyzés hozzászólásai között:

tevetevegelő 2011.07.01. 19:03:22
Teljesen irreleváns de aki kitalálta hogy az én trollkodásomért te fizess az szarjon sünit farfekvéseset,egész süncsaládot Orbán Viktor és Annamari különösen
Ez light talán megúszod 2 kilóból


Ha a fórumok be is zárnak, a troll kreatív, fotosoppolni és zenélni is tud, ilyenkor derül ki, hogy az ezer éve leírt zenészek is tudnak trollgaze-ek lenni :

AZ ÉV TROLL-LEMEZE:

@TXtab Creeping Tables, Motortable, The table that should not be, Sad But Table, The freyed ends of tables, For Whom The tables toll, The Call of Tables, The table that never comes, The Judas Table, My Tables, To Live is to Table, (Anesthesia) Pulling Tables, The End of the table, All table long, That was just your table, The Shortest Table, Eye of the Table, Harvester of Tables, The Table within, Fight Fire with Tables, Fade to Tables, someone care? to carry on?
SpicyDragoon 1 nappal ezelőtt 9


A kritikusok és egyéb megmondóemberek nagynehezen kitaláltak egy nevet a neten újabb elharapódzó (anti)zenei produktumoknak, ez a trollgaze, ebbe a Kelemen Kabátban-tól kezdve kb. minden beletartozik, ami óriási netes nézettséget és alacsony hordozói eladásokat produkál, és melyek általában nem is lépnek túl a youtube-on meg a blogoszférán. Ha mégis, ahhoz teljesíteni is kell, térjünk is át erre az esetre. Két kooperáció is sakkban tartotta idén a “rendes” zenerajongókat, az egyik az Orb / David Gilmour próbálkozás (Metallic Spheres), a másik természetesen a Metallica / Lou Reed által jegyzett Lulu. A Metallic Spheres csak simán gyenge, ám a proto-art-punk-nagypapa és a húsz éve saját legendájával viaskodó metál-alapbanda albuma olyan szintű ellenérzéseket generált, hogy simán megnyeri kis versenyünket, egyúttal kenterbe veri a fiatal trollgaze-zenekarok többségét. Lehetne hosszan felvezetni, hogy mekkora legendák, micsoda vállalkozás, egerek szülése hegyeknek általa, de nem fogom. Számomra ez az ÉV LEMEZE, és ehhez még csak meg se kell vennem vagy hallgatnom. A fegyvertény hogy megjelenhetett, az teszi eseménnyé, meg az hogy Reed-nek egy szólókarrieren belül kétszer is sikerült elsőszámú közellenséggé válnia (és megmutatnia, hogy a metálosok egy része mennyire nincs tisztában még olyan alapvetésekkel sem mint a Velvet Underground, a legjobb az volt amikor Korda Györgyhoz hasonlították). A Lulu egyvalamit mindenképp bizonyít, éspedig hogy azóta több generáció is felnőtt, aki még életében nem hallott a Metal Machine Music-ról, ami a maga idejében minimum ugyanekkora hullámokat kavart, csak akkor még nem volt internet. Teljesen mindegy hogy zeneileg “jó” avagy “rossz” a Lulu (hangzásban egy árnyalatnyival jobb mint a Death Magnetic, valamivel komplikáltabb mint a St. Anger, szövegileg…hagyjuk), mindettől függetlenül sok-sok év múlva (ha lesz még lemezipar), ezt is jubileumi díszdobozban fogják kiadni, ahogy a Metal Machine Music-ot – vagyis győzött alkotóinak szándéka és a zene őszintesége. És ami a lényeg: Lou Reed sok-sok évtizeddel a MMM után megmutatta, hogy ki is az igazi Pastor of Muppets a házban!

Láriferi 2011.11.08. 09:25
Olyan döbbenetes lett ez a Lulu, hogy még a Metallicát is elkezdtem tisztelni. Évtized lemeze..





bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés