SZOMBAT, SZEPTEMBER 17.:
FELIX ÍR
...és olvas is, sőt még hangszeren is játszik.
Sajnos bejöttek a jövendölések a rossz időt illetően, és az esőfelhőkkel együtt járó kevés nézhetőség is „megérkezett”:
Nem érdemes:
Film+2, 21:15 – A Bowling-bajnok nem egy Tökös tekés, az már egyszer biztos: ha nem a fantáziátlan szkript (sikertelen színészek úgy döntenek hogy sportsikerekkel a kamerák elé is nagyobb eséllyel juthatnak be), akkor az amatőr játék és a nevetségesen minimális díszletek fognak feltűnni még a mezei nézőknek is (kis segítség: az összes bowlingpályás jelenet egy, rosszul összerakott helyszínen játszódik, csak a kiakasztott zászlókat variálják valamelyest). Tara Reid az egyetlen ismertebb arc, de ő már évek óta csak mélyrepül, és ez is csak egy állomás a zuhanásban. Ja, és a néző nem nagyon tud olyanoknak drukkolni akik pizzafutárként dolgozva megeszik, majd visszaöklendezik a kézbesítendő kaját és nagy röhögve elteszik a jattot. Más. A tehetségkutatásból a retekklubb sem maradhat ki, hét óra előtt tíz perccel jön a Kicsi Óriások harmadik része, ebben is felcserélhető bulvárarcokkal a zsűriben és máshol is (Tóth Vera testvére az X-faktorban, ő meg itt mentorkodik). Az iskolai fellépések is elég rosszak tudnak lenni, de ezúttal még a nyarat is elveszik a kicsitől azért hogy ősszel felkészülten induljanak a megmérettetésre – és persze mindezt rögzítik a kamerák is... Valahol rohadt szomorú az egész, így készülnek a gyermekkor nélküli gyerekek akikbe már óvodás (!) korukban belenevelik a médiaszereplést meg a versenyzést, ahelyett hogy meghagynák nekik azt a pár nyugis évet. Még valami:
szept. 03. 20:02 olahmiki1959
Én a stáblistát, a szereplőket, a zsűrit és a csapatkapitányokat elnézve, csak egy dolgot kérdeznék, halkan és szerényen:
Ma Magyarországon gyakorlatilag BÁRKI lehet zsűritag egy tehetségkutató műsorban?
És BÁRKI taníthat, felkészíthet, oktathat fiatalokat, attól függetlenül, hogy van-e ilyen irányú felkészültsége, vagy letett-e már valamit az asztalra...?
Talán érdemes:
A Kicsi óriásokkal ellentétben valódi zene és Fokváros emberibb arca vár minket a Filmbox Family-n nyolc órától egy zenészi karriert dédelgető kissrácról, Felixről aki főleg anyja előítéleteit szeretné eloszlatni a muzsikus-létet illetően, aki férje halála óta hallani sem akar ilyesmikről. Fia előtt azonban megnyílik a lehetőség egy ösztöndíjra, és ő minden erejét-elszántságát latba veti hogy bejusson, például a papa régi zenésztársaitól még kottát olvasni is megtanul... Sokaknak (talán nekem is) túl idealista (főleg Dél-Afrikát illetően), de már amiatt is meg lehet próbálkozni vele hogy olyan nők csinálták, akik nem a halivúdi kvóták miatt kerültek a kamera mögé. Én mégis a zene miatt döntök mellette: Éljen a jazz és azok akik játsszák! Ugyanabban az időben valós történet által inspirált dráma az HBO-n arról, hogyan lesz a first world problémázó kertészből A vadon kertjének védelmezője. Végezetül 00:10-től Murray Shisgal ismétlésgyanús kamaradrámája a hatvanas évekből az M3-on amiben a Gépírók mindennapjai tárulnak ki előttünk Szabó Gyula és Törőcsik Mari segítségével, avagy éljenek a mindennapi HŐSÖK emberek.
A seksz, a szipu rovat:
...antiférfi kiadás, mert most ez megy a blogokban:
puder és tűsarok – Épp hogy nagykorú csaj, harmincas pasival: „Persze nagyon imponáló, de valójában nem erre vágyik egy felnőtt férfi!” – Csitt csajok, majd azt mi tudjuk. Vagy inkább csak tudnánk, mert nem mi döntünk:
40 lettem – élet – 40 feletti, szingli nő vagy?: „Ilyen pasikra számíthatsz!” – ...vagy még ilyenekre sem, ha sokat válogatsz:
Inkább egyedül öregszem meg, mint hogy ezekkel a pasikkal randizzak: „Egy olvasónk megmutatta, miket írnak neki a férfiak a Tinderen. A „tetszesz nekem” a legválasztékosabb.” – Ja, hogy körülnézett a Gyökerek Gyűjtőhelyén, a Tinderen ahol mindenki csak AZT akarja, és erről írt egy általánosító cikket ahol megint a szingli nő az örök áldozat. És a Ffférfiakkal mi van?! Azt hiszitek olyan könnyű így ötven felé masszív alkeszként Élettársat és Igaz Szerelmet találni?! Dehogy, csak mi nem sírunk, mert az géj, inkább haladunk tovább egyedül a korai halál felé!44 négy
& - Milyen férfira buknak a nők 2016-ban és miért rossz ez nekik?: „Egy hülye lúzer, pincsi pasi kíméletlen elemzése.” – ...és tényleg mintha ki lenne adva hogy ütni kell minket:
őszinte – Semmire sem jó férfiak, helló: „Ti nem nőt kerestek, hanem pótanyát. Sok sikert!” – De még ez sem elég: megszólal az idősebb férfigeneráció és jobban tudja:
csóró apu – Hová lettek az igazi férfiak?: „Pornónézés, videójáték, anyukával élés a felnövekvő töketlen generáció létformája.” – Nem lepődtem meg hogy ez is Zimbardóra hivatkozik, azon viszont igen hogy (állítólag) férfi létére mennyire férfiellenes (és még helyesen írni se tud): „Valószínűleg csak a második világháború után kezdtünk el szembenézni mindazokkal a torzulássokkal (...), amiket a nadrágszíjjal aláhúzott atyai szigor, a dogmatikus, primitív úgymond férfivé nevelés okozott a fiúkban. Úgyhogy egyre inkább elkezdtük a szórakoztatóiparban (...) is úgy ábrázolni a szigorú apát, mint ostoba, szadista migránsvadászt fasisztát, aki nem fogja fel, hogy szép szóval is lehet nevelni és hogy nem baj az, ha hosszú a gyerek haja, csak mossa.” – "Migránsvadász fasiszta" apa, LOL. Eddig olvastam komolyan, most ugrok egy nagyot: „A nők megerősödése (...) elkerülhetetlen és hasznos folyamat. Ám erre a férfiak egy óriási hányada reagált katasztrofálisan: volt, aki fülét-farkát behúzva átengedte a kezdeményezést és mondott le róla, hogy önálló döntéseket hozzon még ebben az életben, s volt, aki úgy gondolta, ha a nők átvehetnek eddig férfiakhoz kötött jellemvonásokat, akkor neki is jogában áll ezt tenni, és azóta plüssmackót szorongatva sír esténként a Disney Channel előtt. A villanykörtét meg cserélje ki az asszony, úgyis csak ő tudja, hol tartják a létrát.” – LOL. Egyszer azt mondja hogy nincs csaja a mai férfinak, másszor meg hogy minden melót a nő csinál helyette míg ő gyerekcsatornát néz... De a legjobb mégis az hogy a végén felajánlja a szolgálatait: „A csavart a végére hagytam: az említett kutatásokból az is kiderült, hogy a nők továbbra is az erős, domináns, úgymond hagyományos férfiállat típusát tartják szexuálisan vonzónak. Úgyhogy néhányat azért hagyjatok meg belőlük, beindítjuk a férfi-kupleráj hálózatot, ha ellaposodott a párkapcsolatotok.” – Persze, majd szólnak neked is. Persze. Akarod látni mitől jönnek azok a tünetek amiket felsoroltál? Ettől:
salesyou – Milyen férfira vágyik egy mai nő?: „Úgy érzi, megérdemli a jó szexet és ha nem kapja meg, kész továbbállni?” – Ja, ez az első. Pénz, seksz (persze nem akármikor), és bármikor kilépni, ha valami nem tetszik vagy talált egy jobbat... Nap kommentje:
VASÁRNAP, SZEPTEMBER 18.:
AMORICA MIO!
Albán realitások.
Talán érdemes:
A kétezertizes évekre majdnem minden témát megcsináltak animációkkal amit lehetett, csak idő kérdése volt hogy a játékoktól a bogarakon és autókon át mikor jutnak el a szinte láthatatlan dolgok megszemélyesítéséig. 2015-ben erre is sor került az Agymanókkal, „akik” egy kislány fejében „laknak” , mindegyikük egy-egy érzelmi állapotot képvisel és egész addig harmónia uralkodik közöttük míg a család egy nagyvárosba nem költözik, ekkor felborul a rend kívül-belül: a lány nem találja a helyét a suliban és általában szürkének-ijesztőnek fogja fel a környezetét, a hangulatfelelősök közül pedig az öröm meg a szomorúság kerül olyan helyzetbe hogy együtt kell megtalálniuk az utat az ideg-főhadiszállásra. Mint kísérlet elmegy, de az a benyomásom hogy ilyen mélységekig nem kéne ábrázolni egy elvileg gyerekeknek szóló film karakterét, mert a végeredmény – mint itt is – inkább adult-orientált lesz, viszont ha a felnőtt elgondolkodik akkor azt felnőtt logikával teszi: tegyük föl hogy nekem is vannak agymanóim, most akkor mind a négy vagy öt az alkoholizmusomért felel?! Visszatérve még azt szeretném megjegyezni hogy lányoknak nem sűrűn szoktak képzeletbeli barátaik lenni, az ilyen skizo-izé szinte mindig a Ffférfiak kiváltsága ^^ Akit az efféle ellentmondások nem zavarnak, az nyolckor tehet vele egy próbát az HBO-n.
Ismétlés, talán érdemes:
Fél tízkor megintcsak ötvenhat-doksi a Duna World-ön, mégpedig ugyanaz a téma amit a Szabadság, szerelem is feldolgozott, vagyis Melbourne-ben 1956-ban rendezett olimpia magyar sportolóira hogyan hatott az otthoniak szabadságharca. Ezt idézik fel korabeli beszámolókkal és a még életben levő résztvevőkkel, akik közül a távozás (vagy inkább kölföldön maradás) lehetőségével sokan éltek, pláne a vérre menő magyar-orosz vízilabdameccs után. Nyilván lesznek akik itt is párhuzamot akarnak vonni a mostani válsághelyzettel, nekik figyelmükbe ajánlom hogy az idei játékokon is voltak például szírek akik nem a menekült-csapatban, hanem a saját hazájuk színeiben játszottak...
Ismétlés, de ajánlott:
...csak hogy ráátásunk legyen, pár évtizede még hol tartott a magyar televíziózás és a tehetségkutatók: a Ki Mit Tud? majdnem mindenkit megihletett ebben a műfajban és innentől már csak rosszabbak jöttek, bár voltak fokozatok: Geszti Péter és az Ász idejében elképzelhetetlen lett volna az amit Hajós csinált (vagy csináltattak vele) a Benne leszek a tévében című műsorával, ott már tényleg az volt a lényeg hogy hírnév, bármi áron (és hol volt akkor még a többi fos ahol mindent egyfajta tehetségnek fogtak föl). Az M3 ma 23:10-től az 1988-as év vetélkedőjének első részeivel kezd, a kicsi óriások és exfucktorok helyett inkább ezt válasszuk.
Ajánlott:
M2 / Petőfi TV, 21:05 – Természetesen a Lamerica is a kontrasztos című darabok közé tartozik (lásd még az amerikázó magyar művészfilmeket), vagyis a nyugati – most épp olasz – álmok kergetését és az önmegvalósítást állítják szembe a Kelet-európai valósággal, ezúttal Albániában, amiről akárhogyan is igyekeznek bemesélni mostanában hogy egy merő Riviéra, egy gyöngyszem, azért az átlagemberben az a kép él amit itt is bemutatnak, még akkor is ha ez a kilencvenes években játszódik, az akkori menekültválság kellős közepén, amikor albánok ezrei kerekedtek fel. Akkoriban nem Németország, hanem az olaszok jelentették a Kánaánt, ennélfogva a kiváltó ok is alapvetően ugyanaz volt. Történetünkben a rugókat két itáliai svindler hozza mozgásba akik egy, a kommunisták által bebörtönzött helyi szegény nevére iratják a cipőgyárukat, ő azonban még utoljára élni akar és megszökik. A gyár igazgatásával megbízott olasz indul utána, és kis kitérők után rá is talál, innentől sajátos road movie-vá alakul a neorealista drámának induló mű. Gianni Amelio valamelyest Kusturica ex-jugó alkotásait idézi, de a rá jellemző humor és mágikus realizmust féken tartva, mondanivalója pedig minden ki,-és bevándorló esetében „ül” akik két haza között ingadozva egyikhez sem tartoznak, így ez a kint is-bent is feeling válik az egyetlen állandó „nemzeti identitásukká”, az olasznak is aki az öregre vigyáz Albániában, és a védencének is aki ezer éve Olaszországból jött át (azt is láthatjuk majd hogy mennyire semmit nem jelent az az érv hogy „én külföldi vagyok”: olasz hősünket nem kerüli ki a történelem áradata amikor erre hivatkozik, sőt). Az ember pedig akármennyire is szimpatizál velük (is), azt azért érezni hogy a megoldás itt sem az hogy mindenki elhúz a Jobb Helyekre – ahogy az sem, hogy a Jobb Helyek lakói az adóelkerülés és egyebek miatt kizsákmányolják a Rosszabb Helyek lakóit.
„Zene” és „film” rovat:
kultúrpart – Kristályból légvár: „A Crystal Castles eddig három remek albumot adott ki, de vajon mire megy Alice Glass nélkül?” – Ugyanarra mennek mint eddig, mert eddig is egy túlhype-olt légvár volt az egész.
stílfűrész – "Arra törekedtünk, hogy élvezzük a saját munkánk folyamatát": „Hajdu Szabolcs filmrendező és felesége, Török-Illyés Orsolya színésznő mesélték el, hogyan forgatták az Ernelláékat nulla pénzből.” – Év filmje: mindenki élvezi, csak a közönség nem :DDD
neszeszer 18+ híres – Rihanna a modern Marie Antoinette – Remélem úgy is végzi, mert: „Ha Marie Antoinette meglátná ezeket a képeket, amiket állítólag ő inspirált, kikészülne.” – Vicces amikor egy tehetségtelen énekesnő próbálja magát eladni hercegnőnek-királynőnek, és persze ehhez is megint ki kell tennie a csöcseit. Komolyan nem értem miért „zenél”, egyszerűbb volna pornóznia...:SSS
Végre eljön hozzánk a fingó vízihulla: „A Sundance és Cannes legjobbjai a Cinefesten: a fesztiválkedvencek közül itt lesz a Toni Erdmann, az Isabelle Huppert megerőszakolásáról szóló Elle és az új Kristen Stewart-film is.” – Csupa Év filmje, vagy nem is, mert mit is olvashatunk kicst később:
Nem áll jól a fingás Harry Potternek: „Nemcsak Daniel Radcliffe híres vízihullás filmjét néztük meg, de azt is láttuk, mit követ el Viggo Mortensen a családja ellen.” – LOL, pedig év elején még ez is az Év filmje volt :DDD
Ez a marhaság megváltoztatná az életünket: „Trükkös film a Mondd ki, hogy uborka!: ha az ember nem figyel eléggé, könnyen azt hiheti, hogy egy hatalmas baromság az egész. De ha figyel, rájön, hogy ez tényleg egy hatalmas baromság, de legalább szólni akar valamiről.” – ...vagy nem, mert most már pár napon belül is egymásnak ellentmondó kritikákat hoznak róla egyazon helyen:
Egri János, kvíznagymester 2016.09.11 13:28:43
"Trükkös film a Mondd ki, hogy uborka!: ha az ember nem figyel eléggé, könnyen azt hiheti, hogy egy hatalmas baromság az egész. "
Úgy tűnik, hogy ez házon belül is sikerült: [link]
Börtön vár ár! Egy kislány megerőszakolásával vádolják az ismert tévést – A helyesírási hibát bennehagytam, a többire annyit hogy ugyan már, dehogy, Amerika, a lehetőségek hazája őt is tárt karokkal várja majd mint Nate Parkert:
Nem kért bocsánatot a nemi erőszakkal vádolt rendező: „A The Birth of a Nation című Oscar-várományos film rendezője, Nate Parker a botrány kirobbanása óta először állt a sajtó elé.” – NAGYON HELYES, ne is kérjen bocsánatot!! Ugyan mit is jelent egy nő megerőszakolása és öngyilkosságba kergetése egy Oszkár-díjhoz képest?! Sőt, a halott nő meg a családja is legyen hálás hogy rajta keresztül híresek lehetnek! Tovább kell a szülőknek is lépniük, a lányukat már úgysem lehet feltámasztani, ez a vonat elment, LOL, hát ne álljanak a Rendező Úr Karrierjének az Útjába: „Először a New York Times újságírója kérdezte meg, miért nem kért bocsánatot az áldozatától, és hogy tervezi-e, mire Parker csak annyit válaszolt: "Már foglalkoztam ezzel a témával, és egész biztos fogok is még a jövőben, de más fórumokon. Most a film miatt vagyunk itt, többen is ülünk a pódiumon, mert a film nem az enyém, nem csak hozzám tartozik, úgyhogy semmiképpen sem szeretném, hogy az én magánéletemmel foglalkozzunk most.” – ÍGY IGAZ!!!! Kár lenne pörlekedni, áskálódni azon hogy ki ölt meg kit, és egyáltalán, mi néki Hecuba, s ő Hecubának, ő csak egy mellékszereplő a saját életében és lehet hogy valójában csak elégtételt vett az elnyomásért!! Igaz hogy a Rendező Urat magát nem nyomták el, sőt a nagyszüleit sem, de ez nem jelenti azt hogy nem vezetheti le a dühét és elégedetlenségét bármikor bárkin! És ha esetleg nem kapna díjat (ami ki van zárva ezek után, sőt lehet hogy maga Polanski fogja átadni neki), nagyon remélem hogy megint lesznek cikkek az elfehéredett Oszkár-díjról!44 négy
VISZLÁT HÉTFŐN!