2018. 07. 15.
Mit, hol, merre a szünidőben? 3. (júl. 16-17-18-19-20-21-22.)
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Mit, hol, merre a szünidőben?  3. (júl. 16-17-18-19-20-21-22.)

 

 

 

 

 

 

HÉTFŐ, JÚLIUS 16.
0

20:25-kor kihagyható Agatha Christie-feldolgozás-széria kezdődik a Duna TV-n melyben mindent megváltoztattak: bár Tommy és Tuppence forró nyomon járnak egy nemzetközi kémkedési ügyben de A titkos ellenfél náci helyett orosz lesz és a szolgájukból tanárt csináltak a leleményes adaptálók hogy megfeleljenek a PC-nek, a hősöket meg lebutították hogy könyvbeli kém-múltjuk ne zavarjon bele a mai egyenlősdibe. Így lett belőlük egy tök hétköznapi párocska, gond csak annyi hogy az akciókat nem vitték le erre a szintre, így el kéne hinnünk hogy egyszeriben tök profin reagálnak mindenre bármi előképzettség nélkül... Akkor már inkább az Éles tárgyakat nézzük az HBO-n nyolckor Amy Adams problémás (mommy issues, alkoholizmus) oknyomozó riporterével hogy aztán tíz előtt tíz perccel megint egy kihagyhatóság jöjjön a Cinemaxon ami vétkes az ellentmondásos cím és az okkult propaganda bűnében á la Marvel’s Runaways, mert itt is egy extra képességekkel „megáldott” (LOL) kislánynak kell kijavítani Gonosz, Fehér (és földművelésből élő!44 négy) szülei baklövését akik egy gazdag csávót rejtegetnek gabonatárolójukban, hátha kapnak az eltüntetéséért némi zsozsót – pont annyit amennyiből megmenthetnék gazdaságukat. Az Amerikai tündérmese még a Faun Labirintusát is megidézi mágikus realizmussal / álomjelenettel, de túl sok a sehova sem vezető mellékszál hogy tartósan jó emlékeket hagyjon maga után (még akkor is ha a tanulságot szájba rágják az egér és az oroszlán meséjével aminek a tulajdonképp az egész felfogható). Éjjel fél kettő előtt öt perccel újabb kerülendő American Horror Story a Paramount Channelen már egyértelműen áldozathibáztató agendákkal. Sylvia Likens sztorija elborzasztó: cirkusznál dolgozó házaspár két lányának egyikeként került egy vallási fanatikus elmebeteg anyához (és hét gyerekéhez) aki(k) egyre kegyetlenebb dolgokat művelt(ek) vele amikbe szerencsétlen végül belehalt, az elkövető pedig megúszta egy húszéves börtönbüntetéssel (természetesen nulla megbánással hogy végül szabadlábon, ágyban és párnák közt dögöljön meg). Nem lehet véletlen hogy az életben maradt testvér nem akarta hogy halivúd a maga szája íze szerint mesélje el nővére tragédiáját, de az ő 2004-es halála után „végre” szabad kezet kapott az álomgyár, meg is látszik: Gertrude Baniszewski-t szinte szerethetőnek és sajnálatra méltónak mutatják be miközben elsiklanak a kegyetlenségei felett. Nagy kérdés hogy lehet és szabad-e ilyesmiket gyöngyvászonra vinni de ha igen, biztos nem így.

KEDD, JÚLIUS 17.
0

Az HBO-n este hattól idei doksi a közelmúlt egyik nagy veszteségéről. A Robin Williams: egy komikus portréja megmutatja a legendás nevettető kevésbé ismert oldalát is, főképp vele készült interjúkkal, felvillantva karrierjének állomásait a hetvenes évektől a szomorú befejezésig (ami meg a mostani mítús vádakat illeti, a halála után már rá is azt mondanak amit akarnak, részemről megvárom az ítélkezéssel a bizonyítékokat). Nyolckor Aronofsky tavalyi agymenése a Cinemax műsorán, az anyám! ezer szinten működhet de ha „sima” filmként fogjuk fel tuti nem fogunk jól szórakozni mert mit is láthatunk: vidéki házban lakó idősebb költőhöz és fiatal feleségéhez beugrik egyik rajongója (Ed Harris) és innentől borul a kialakult rendszer, jön a felesége (Michelle Pfeiffer) majd két gyereke is akik aztán úgy összevesznek hogy egyikük holtan marad a földön (Káin és Ábel, stb.). SPOILER A legelfogadottabb értelmezés a bibliai: az író (Javier Bardem) a Teremtőt személyesíti meg, (korábban előző feleségével együtt tűzben elveszett, majd újra felépített) háza maga a Föld (vagy univerzum), ezt karbantartó párja (Jennifer Lawrence) a természet, a betolakodók pedig az emberek akik csak rombolni, ártani és pusztítani tudnak még akkor is ha „jószándékkal” jönnek, előbb meggyászolni a halott fiút majd a hirtelen erőre kapott írót STÁRolni, a végső stádiumban pedig a Gaiából Szűz Máriává avanzsált feleség fiát áldozati bárányként használni (Jézus) csak hogy újra elpusztuljon a ház, így adva tápot az újjászületésnek SPOILER VÉGE. Mindezt az Aronofskytól megszokott vizuális letámadásban kapjuk (mellyel visszanyúl az Ördögökhöz vagy a Maconi gyermekhez, a Rosemary gyermekét már a plakát is eszünkbe juttatja), szóval akinek a Fekete hattyú sem tetszett, az kerülje. Én is így teszek és maradok a Duna TV-nél ahol 21:25-től a Kalandor és a lady 2. részét csekkolom melyben barátaink rájönnek hogy minden út Rómába vezet, főleg ha Szibilla jóslatait keresik, ez persze elsősorban ürügy az olasz főváros műemlékeinek meglátogatására (azért a kevésbé turistabarát maffia is beköszön). 01:35-kor (azaz már szerdán) némi vuduzás a Paramount Channelen melyben a PC-s játékból (Backwater) kiokoskodott forgatókönyvet női bájakkal igyekeznek feldobni, nem sok sikerrel: a Kígyóharapás hatására zombivá átlényegülő teherautósofőr esete jobban működött volna komédiaként, pláne hogy az áldozat előtte megmentette a kígyó tulajdonosát, egy papnőt.

SZERDA, JÚLIUS 18.
0

Este tizenegy előtt tíz perccel a tékozló fiú Mel Gibson megtérése halivúd kebelére a TV2-őn egy sablonosan elnevezett másfélórás csihipuhival ahol megállapodott zűrös pasast alakít és békésen élné a tetkórajzolók életét ha nem toppanna be váratlanul régenlátott lánya akire egy mexikói drogkartell vadászik, ő pedig félretesz mindent hogy az Utolsó emberig leszámoljon velük. A Blood Fathert csak azok nem tudják hova tenni akiknek kimaradt a Jay és Néma Bob visszavág, ez klasszikus értelemben vett szívességmozi amit Gibson csak a Fegyvertelen katona kedvéért vállalt el. Úgy látszik a hét a valóságalapú horroroké lesz mert az HBO-ra 02:20-kor jön a Manson család tetteit megéneklő Farkasok az ajtónál ami rendesen eltér az eredeti eseményektől, cserébe Sharon Tate és barátai megölését sima slasherré degradálja olyan szarul hogy akár Rob Zombie is rendezhette volna (hogy ez is az áldozatokba rúg bele az csak természetes). Az egyetlen cél a legkisebb befektetéssel elérhető legnagyobb profit lehetett mert a késztermék alig egyórás (csak az eleji-végi stáblistával éri el a 75 perces hosszúságot). Nem tudom mi van a levegőben hogy mindenki rárepült erre a témára, ugye Quentin Tarantino is lelkesen forgatja a maga verzióját de ha az is olyan alternatív valóságos izé lesz mint a Becstelen Brigantyk akkor azt is kihagyom. Mindeközben a Duna a szokásos jól bevált orvos-sorozatokkal támad (20:35: Réztábla a kapu alatt, 22:20: Doctor Foster).

CSÜTÖRTÖK, JÚLIUS 19.
0

Kilenckor az HBO3 a mai komikusgeneráció újabb képviselőjét akarja lenyomni a torkunkon. T. J. Miller állítólag mindenütt ott van ahol lennie kell de mivel én kihagytam pld. a Deadpoolt (is), ezért arra volnék kíváncsi mi igaz az alcímből ami akkurátusan agyalágyultnak írja le, nos a teljesítménye alapján nem sok, ennél még a gyengélkedő lárpurlártársulat is jobb. 21:10-től az Életrevalók belga kiadása (Előszóval) az M5-ön három fiatal zarándokútjával akiket ugyanaz motivál mint bárki mást aki Spanyolországba látogat, a Hasta la Vista! szereplői „csak” annyiban különböznek kortársaiktól hogy mind valami testi fogyatékkal élnek plusz egyikük előrehaladt rákbeteg is, így duplán sürgőssé válik nekik a szüzesség elvesztése. Szüleiknek természetesen nem fedik fel az igazság minden részletét helyette beadnak egy bortúrás mesét majd kibérelnek egy minibuszt a hozzá tartozó rovott múltú sofőrnővel együtt aki nem mellesleg ápolónőként is vigyáz rájuk (Isabelle de Hertogh a legerősebb láncszem, ő lehetne Melissa McCarthy ellenpárja). Megtippelhető hogy semmi sem úgy alakul ahogy várták de élményekkel gazdagabban találkozhatnak szüleikkel (és pont mikor a legkevésbé várnák, ugyanis közben ők is utánuk indultak). Ha amcsik csinálták volna ez is megmaradt volna az EuroTrip színvonalán, így viszont igazi európai hangulatú tragikomédiával lesz gazdagabb aki megnézi.

PÉNTEK, JÚLIUS 20.
0

19:05-kor felszínes életrajz Max Jacobról a FilmMánián. Monsieur Max a huszadik század pezsgő Párizsának egyik arca volt aki a művészet világához is rendesen hozzátette a magáét hogy aztán zsidóként ÉS melegként hamar a nácik látókörébe kerüljön. Az alap tehát adott egy nagyszerű drámához vagy doksihoz, ám ezt mintha a kettő közé pozicionálnák be, nem is működik rendesen. Az M5-ön 21:10-től újabb előszavas mű a Franciska vasárnapjaival ami részben szintén náci uralom idején játszódik. Vidéki cselédlány munkaadóit és szerelmét is elviszik, utóbbival csak a háború után és Pesten találkozik, ekkor esnek meg ama bizonyos titkos hétvégék (az inkognitó azért kell mert Franciska itt már az állam rendfenntartói kötelékét erősíti). A férfi végül újra lelép de már külföldre hogy hősnőnk újabb kihagyás után, párja halála után és a lányával beszélje át a dolgokat, Jirí Menzel beugrása miatt (is) érdemes. Éjjel tizenegykor 2016-os fantasy movie a Film+-on Dolph Lundgrennel a Letaszítva mintájára: egy amerikai kisvárosban Megölhetetlen démon ugrál egyik hostról a másikra és követ el gyilkosságokat (mivel a „kórság” áldozatról gyilkosra terjed, mindig ott a továbbfertőzés veszélye). Vele veszi fel a harcot egy sokat látott ördögűző (Lundgren) és a mellé beosztott FBI-ügynök (Kristina Klebe). Dolfi bácsi kicsit brúszkempbellesre vette a figurát, értékelem is a változtatási kísérleteit de nem ártott volna egy erősebb forgatókönyv – ha nem a történet akkor poénok terén. Kapunk nagy rakás felnőttanimációt is, előbb a Cinemaxon nyolckor a Pszichonautákat amiben Elveszett gyerekek küzdenek együtt majd külön-külön a posztapokaliptikus környezettel és belső félelmeikkel, majd ugyanez a műfaj ugyanilyen komor hangulatban a Sundance-en megy tovább féléjfél után öt perccel a Vengance-szal ami mintha a bosszú direkt torz angol helyesírású verziója lenne, ezt a feliratot „vésték” egy szerencsevadász homlokába mintegy végzeteként. Rögtön utána 23:50-kor egy már elsőre is fekete (Black) lengyel társa követi.

SZOMBAT, JÚLIUS 21.
0

Cinemax 2, 20:30 – Ha már Kevin Smith szóba került a múltkor, neki köszönhetjük hogy eloszlatta a művész és Másoló közti félreértéseket és a ma adott japánság is az ő teóriáját támasztja alá. Otaku-lány csinálja amit sorstársai, vagyis távol tartja magát mindentől és a hobbijának él ami nem más mint a képregénymásolás de a papahotel fenntartásához neki is hozzá kell járulnia, helyzete csak akkor javul mikor munkahelyén felfedezik tehetségét. Elő is léptetik játéktesztelőből karakterfejlesztővé csakhogy MOMO Mami olyan sokáig kopírozta mások stílusát hogy közben talán elvesztette sajátját… Kilenctől egész hétvégén a mellélövéseké a terep, először a Filmboxon. A wild wild west megszelídülésének többen is emléket állítottak de a legkevésbé Dwight Yoakam-nek jött össze: nem elég hogy a Kelet vadnyugat már címében sem tudja merre tart de a direktor magát castingolta a múltját lezárni akaró megállapodott cowboy csizmájába, túl azon hogy a forgatókönyvet és a zenét is ő írta (bár végülis ez utóbbi lenne a „szakmája”). Valentine seriffet kölyökkorában egy törvényenkívüli család nevelte fel, ő azonban felcseperedve szakított velük és átállt a jó oldalra. Megtalált egyensúlyába rondít bele a família néhány tagja amikor lecsapnak városára, ő pedig egy év múlva visszonozza a „baráti” látogatást. A műsorújság szerint 140 perc, valójában „csak” 110, de elég lenne belőle másfél óra mert hiába az élő legenda Luke Askew valamint Billy Bob Thornton, Vince Vaughn, Bridget Fonda meg a híres-hírhedt Paul Reubens jelenléte, hiába a profi operatőr ha a leggyengébb láncszem mindent magának akar. 21:40-kor a Duplass-fivérek tavalyi fiaskója az HBO 2-őn egy szakításon épp átesett csajról (Anna Kendrick) aki összeszedi magát és elmegy az esküvőre ahol exe is jelen lesz (új barátnővel), ez érthető is hiszen a pasas Eloise öribarinője (=a menyasszony) tesója, az már kevésbé hogy csak A 19-es asztalnál ülők között jut hely neki ahova a társaság kényelmetlen tagjait suvasztották el. A kirekesztettek lassan beszédbe elegyednek és még az is lehet hogy Eloise nem egyedül megy majd haza… Ennyi a story amit sajna elég semmilyenre csináltak meg és bár Duplass-szék „csak” írták, ez akkor is egy komoly visszalépés eddigi tevékenységük után.

VASÁRNAP, JÚLIUS 22.
0

Rövid egymásutánban két példát is kapunk rá mi a legfőbb baj a mai mozival: míg a fiatalokra nem mernek bízni semmit, a stúdiók bejáratott brand-ekre és nevekre építenek, például Luc Bessonra akinek tavalyi bukását nyolctól vetíti az HBO. A Valerian és az ezer bolygó városa ki lett vesézve, mindent tudunk róla: az alapot adó képregény hazájában kult, megihlette a Star Wars-t és még sok más sci-fi-t, ideje hát igazságot szolgáltatni az újítóknak, s ki más tehetné ezt ha nem a legismertebb helyi csodaGYEREKfelnőtt? Besson meg is kapott mindent amit kért majd letette az asztalra eddigi legdrágább dobását...ami olyan üres mint amennyi pénzt öltek bele (nem véletlenül, kb. minden a CGI-re ment el), teljesen élettelen szövegekkel és főhősökkel (nem csak nekem tűnt fel hogy a metrosekszuális Dane DeHaan kiüti Clive Owent), nulla érzelemmel (semmi pezsgés nincs Dane és a szupermodell Cara Delevingne között, lásd a képet), a rendezőre jellemző gyermeki naivitással. Kölyökkorunkban mind „leforgattunk” a fejünkben legalább egy PORNÓfilmet, nos Luc ezt meg is teheti, olyan is mint egy kiskamasz végtelenségig (de legalább 130 percig) nyújtott fantáziája a csilivili de nulla mélységű látványtól a multikulti megalopoliszokig („ezer bolygó” helyett elég lett volna egy de az rendesen megcsinálva), a teaserként funkcionáló vagy piedesztálon táncoló nőkig (Rihanna abszolút felesleges cameója). Ha kifordítanánk az Ötödik elemet úgy hogy semmi se működjön benne kb. ezt kapnánk: ahelyett hogy mindenkinek leesne mások mennyi mindent vettek át a Valerianból, pont úgy tűnik mintha az lopott volna a megírásakor még nem is létező SW-ből, Avatárból, Galaxis őrzőiből, stb. Nem csoda ha az optimista promó-interjúk ellenére megbukott és úgy tűnik ezzel Besson multipass-a is lejárt: nem elég hogy a trilógiává bővítésről le kell tennie, már a mítú-kampány is utolérte (DeHaan karrierjét a Pókember remake, Delevingne-ér pedig a Suicide Squad tette stabilan parkolópályára). Nagy nevek még nagyobb tévedéseinél maradva addig emlegettem QT-t hogy végül 22:50-kor őt is beválogatta a retekklubb mégpedig 2016-os „mesterművével” az Aljas nyolcassal amit a kritikusok többsége szokás szerint egekbe menesztett pedig a legjobb jóakarattal is max. tisztességes iparosmunka, ha rosszindulatúak vagyunk akkor simán három óra tömény önszopás még akkor is ha SPOILER csak Samuel L. Jackson szopat benne egy meztelen fehér pasast mielőtt agyonlőné SPOILER VÉGE. Rakás utazó (köztük több fejvadász és egy női fogoly) a hó elől egy menedékházban húzza meg magát, sokat dumálnak, sokat flesbekkelnek és mivel a polgárháború után vagyunk, kell bele polkorrekt politika (ahogy Bessonnál is). A véres végkifejletig lesz padló alatt bujkálás és egyéb újrahasznosított ötletek Quentin oeuvre-jéből, leginkább a Django-ból (a történelemhamisítás már annyira jelen van az utóbbi alkotásaiban hogy észre se vesszük).

VISZLÁT HAMAROSAN!

Kulcsszavak: Béla bácsi

bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés